Kuhmo fly in pidettiin tänä vuonna viikkoa aikaisemmin kuin aiempina vuosina. Valinta osoittautui hyväksi: Kamarimusiikkia varten pystytetyt palvelut olivat jo paikallaan, mutta ihmisiä oli paikalla kohtuullinen määrä. Näin myös majoitus- ja ruokailujärjestelyt olivat helpompia.
Fly in oli samalla myös SIL:n experimental-kesäpäivä ja vuoden rakentajapalkinto myönnettiin Antti Kääriäisen viimeistelemälle PIK-11 Tumppu -projektille. 40 vuoden urakka tuotti lopulta kauniisti lentävän pikkukoneen. Toinen osallistuja oli Vesa Pehkonen vaikuttavalla Amfi 10 -projektillaan, jonka hän oli tehnyt aivan alusta loppuun itse – suunnittelu, rakenteet ja rakentaminen ovat Vesan päästä peräisin. Molemmat koneet olivat kotoisin Lahti-Vesivehmaalta.
Fly inin pääpaino oli jälleen lentäjien kokoontumisessa, keskusteluissa ja tapaamisessa. Vs. kaupunginjohtaja Juhana Juntunen avasi tilaisuuden lauantaina klo 12. Lennokkiesityksiä järjestettiin useita, mm. useamman koneen Combat-näytös. Vikkeliä pirulaisia!
Luentoja järjestettiin tällä kertaa kaksi kappaletta: Tuomas Gröndahl (Trafi) puhui yleis- ja harrasteilmailun turvallisuudesta ja mm. ilmatilamuutoksista. Jaakko Kyllönen kertoi kokemuksiaan Iimun (OH-XIA) pakkolaskuista. Tärkeää ja tarpeellista kokemustietoa jaettiin täälläkin. Enemmän luentojasitten pakkasparlamentissa.
Järjestelyistä tuli yleisesti jälleen paljon kiitosta. Kerholaiset olivat jälleen puleeranneet paikat kohdilleen ja talkooväki painoi hiki niskassa hommia perjantaista sunnuntaihin. Kenttä oli jyrätty jälleen silestoneksi, tuoreesta lohesta yöllä keitetty lohisoppa oli herkullista ja kanttiinin väki palveli makkaransyöjiä urakalla. Poikkeuksena yleisesti hyvästä ilmapiiristä oli yhden lentäjän kokemus vastaanottajien puutteesta perjantain myöhäisiltana, kissan katoamisesta halliin ja sen kiinnioton vaikeudesta, lohisopan loppuminen ennen kuin hän ehti sitä saada sekä mikroaaltouunin rikkoutuminen lauantaina. Nämä palautteet otetaan vakavasti ja niitä käsitellään kerhon johtokunnassa.
Fly iniin osallistuivat tänä vuonna seuraavat lentokoneet. Tarkastuslaskennan jälkeen kävi ilmi, että kentällä kävi tasan 55 eri lentokonetta (muutama kävi useamman kerran eri miehistöllä). Tämähän sopi hyvin, sillä Kuhmon ilmailukerhon perustamisesta 1959 tulee juuri 55 vuotta täyteen.
Vierailijat 2014
OH-CTC (C152)
N446MM (Malibu)
OH-YME (PIK-11 Tumppu)
OH-U410 (Eurostar)
OH-XXY (Amfi 10)
OH-CMD (C172)
OH-U555 (Zephyr)
OH-XCD (C172 Mod)
OH-XXV (PIK-25)
OH-BJK (Bellanca)
OH-CHD (C140)
OH-PDF (Cherokee 140)
OH-CKN (C172)
OH-U509
OH-MAE (Maule)
OH-U465
OH-U417 (Ikarus)
OH-XJR (RV-7A)
OH-U503 (Jabiru)
OH-U661 (Pipistrel Sinus)
OH-G010 (Gyro MTO)
S5-JAD (Gyro Calidus)
OH-XEZ (RV-8)
OH-XRW (RV-6)
OH-XIU (Super Petrel)
OH-U589 (Ikarus)
OH-U508 (FK-9)
OH-U451 (Eurostar)
OH-YHP (PIK-15 Hinu)
G-OPNH (Glasair)
OH-U409 (Cora)
OH-U228 (Coyote)
OH-U551 (CTSW)
OH-AYF (Yankee)
OH-XGK
OH-XMK
OH-CHE
OH-U570 (Eurostar)
OH-XRV (RV-8)
OH-SDN
OH-U618 (Pipistrel Sinus)
OH-U400 (Eurostar)
OH-659 (Grob 109A)
OH-U664 (Pipistrel Alpha Trainer)
OH-XRT (Europa)
SE-VAY (Eurocub)
OH-PTJ (Piper)
OH-U470 (TL Star)
OH-U561
OH-PJF (Piper)
OH-CCC (Cessna 140)
OH-U544 (Zephyr)
OH-U425 (Eurostar)
OH-U483 (FK-9)
OH-U591 (Ikarus)